Prva stran Preventiva Nasveti in strokovna pomoč Prepoznavanje bolezni Projekti Povezave O nas

Bolečina je v veliki meri odvisna tudi od psihičnega stanja, zato jo lahko do neke mere nadziramo tudi s spremembo le tega. Z dosego določene mere sproščenosti se bolečina zmanjša, seveda pa pri hujših bolečinah vaje, ki jih navajamo ne bodo mogle nadomestiti uporabe protibolečinskih zdravil.

Nadzor nad bolečino s sprostitvijo in usmerjeno vizualizacijo – opis vaj

  1. vaja: počasno ritmično dihanje za doseganje sproščenosti
    • Poiščite si položaj, v katerem so boste počutili udobno in dihajte počasi in globoko, pri čemer naj bodo ramena in trebuh sproščena
    • Ob izdihu si zamislite, kako napetost zapušča vaše telo skupaj z izdihanim zrakom
    • Dihajte počasi in v enakomernem ritmu, vdih naj doseže trebuh (ne dihajte plitvo, samo v pljuča, kot je to običajno!)
    • Da bo dihanje ritmično in enakomerno si pomagajte tako, da v sebi ob vdihu ponovite kakšno pozitivno besedo npr. »mir« ali »umirjen«

Tako dihajte kakšnih 20 minut in si ob koncu, ko izdihnete zadnjič recite: »sem sproščen in poln energije«

  1. vaja: spomin na lepe izkušnje iz preteklosti

Vsak izmed nas je kdaj doživel izkušnjo, na katero ima lepe spomine in ki mu prinaša umirjenost, ki se spomni nanjo. Takšno izkušnjo lahko vedno izkoristimo za izboljšanje počutja in psihološkega stanja.

Podobno kot je opisano v prvi vaji se sprostite ob umirjenem dihanju in se poskusite kar najbolje vživeti v situacijo, ki vam je draga.